Monday 11 June 2012

Spirulina - algi morskie, czyli cudotwórczy śmierdziel

Spirulina była jednym z pierwszych produktów, które kupiłam na stronie www.zrobsobiekrem.pl. Zwróciła moją uwagę, ponieważ przypomniałam sobie, jak podczas jednej z wizyt u kosmetyczki, pani nałożyła mi na twarz maseczkę zrobioną właśnie z alg morskich. Śmierdziała strasznie, ale pozostawiła moją skórę miękką jak pupa niemowlaka. 
Spirulina, 60g, cena:18,17zł, www.zrobsobiekrem.pl
Jakie jest działanie alg morskich? Na stronie Zrób Sobie Krem możemy przeczytać o odżywieniu, ujędrnieniu, poprawieniu kolorytu twarzy, zwalczaniu trądziku i zaskórników, a nawet o wspomaganiu likwidacji pomarańczowej skórki. Nie stosowałam spiruliny nigdzie indziej niż na twarzy, więc w kwestii cellulitu się nie wypowiem, ale jeśli chodzi o resztę obietnic nie czuję się zawiedziona. 

Spirulina przychodzi do nas w formie zielonego proszku, który należy rozrobić z wodą bądź hydrolatem w celu uzyskania maseczki. Ja całe swoje pierwsze opakowanie (10g) rozrabiałam z hydrolatem z róży damasceńskiej, jednak skończył mi się on jakiś czas temu, więc teraz wykorzystuję do tego wodę termalną, czasem zwykłą wodę mineralną z butelki. Nie zauważyłam większych różnic w działaniu w zależności od "rozcieńczacza". 
Ja rozrabiam swoje algi w proporcjach mniej więcej około łyżeczka wody (hydrolatu) na pół łyżeczki alg. Wystarcza to na pokrycie całej twarzy. Często dodaję do tej mieszanki różnego rodzaju oleje - makadamia, herbaciany. Ostatnio lubię używać do tego celu oleju jojoba i oleju tamanu. Dodaję ok. 4 krople oleju jojoba i 2 tamanu. 

Gotową papkę nakładamy na twarz i zostawiamy na około 15-20 minut. Ja lubię aplikować algi przed wejściem do wanny, tak by podczas kąpieli rozpulchnić skórę i by witaminy i minerały zawarte w maseczce dostały się jak najgłębiej skóry. Przez długi czas nakładałam ją palcami, a później męczyłam się godzinę, by wymyć zielonkawy kolor spod paznokci i ze skórek. Życie ratuje mi pędzel Real Techniques - Pointed Foundation Brush z Core Collection. Jak sama nazwa wskazuje przeznaczony jest do pokładu - u mnie nie sprawdził się w tym celu, próbowałam nakładać nim korektor pod oczy i także nie byłam zadowolona. Do aplikowania alg sprawdza się genialne, rachu ciachu i mamy całą twarz zieloną, a dłonie czyste. Myję go po każdym użyciu delikatnym szamponem dla dzieci, schnie bardzo szybko a po nieprzyjemnym zapachu alg nie ma ani śladu.
Pointed Foundation Brush, Real Techniques, cena zestawu Core Collection ok. 110zł
A'propos zapachu - niektórzy mówią, że algi śmierdzą rybami, ale jak dla mnie jest to po prostu zapach mokrego brudnego psa. Odruch wymiotny miałam tylko za pierwszym razem, gdy nakładałam maskę na twarz, teraz mi on praktycznie nie przeszkadza. Zważywszy świetne działanie, jestem w stanie znieść ten smrodek.

Dlaczego jestem tak zachwycona algami? Oczywiście bardzo fajnie, że mam mięciutką i napiętą skórę, ale nie jest to czynnik, który tak bardzo mnie urzekł. Ale najważniejsze dla mnie jest to, w jaki sposób algi wpływają na moje przebarwienia potrądzikowe. Od czasu gdy zaczęłam regularnie (3 razy w tygodniu) nakładać spirulinę na twarz moje przebarwienia zdecydowanie zbladły, te mniej intensywne zniknęły całkowicie.

To moje drugie opakowanie alg, gdy je skończę (a nie stanie się to pewnie prędzej niż za pół roku) kupię następne. Jest to świetna alternatywa dla drogeryjnych maseczek, których skład i cena wołają o pomstę do nieba. Spirulina jest bardzo tania i w 100% naturalna. Nie wyobrażam sobie, że mogłoby jej zabraknąć w mojej kosmetyczce! 

3 comments:

  1. koniecznie sobie muszę kupić spirulinę, ale poki co zbieram sobie zamówienie z zsk =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja swoje zamówienie układałam chyba z miesiąc, jeśli w grę wchodzą koszty wysyłki zawsze długo zbieram ;)

      Delete
  2. Ja uwielbiam dobroczynne działanie alg :) Mieszam je z jogurtem naturalnym dzięki czemu smrodek jest znacznie zniwelowany.. ;) dodatkowo jogurt daje uczucie przyjemnego chłodu na twarzy. Odkąd używam alg regularnie, moja skóra stała się promienna i odżywiona :) Obecnie kupuje algi morskie w sklepie internetowym z mikroorganizmami :) Pozdrawiam

    ReplyDelete